بلوک aac – مزایا و معایب بلوک سبک

بلوک سبک aac که عبارت aac در واقع از سر واژه‌ Autoclaved Aerated Concrete گرفته شده است به نوعی از بتن فوق العاده سبک اطلاق می‌شود که در هنگام تولید در دستگاهی به نام اتوکلاو  (Autoclave) قرار می‌گیرد. این نوع بلوک سبک را با نام‌هایی همچون بلوک هبلکس، بلوک سبک یا بلوک اتوکلاو شده نیز در بازار ساخت و ساز می‌شناسند. برای دریافت مشاوره پیش از خرید می‌توانید با کارشناسان شرکت خانه بلوک ارتباط بگیرید. 

مزایا و معایب بلوک سبک AAC چیست؟

وزن بسیار سبک

بلوک سبک aac وزن بسیار سبکی دارد. این بلوک بخاطر تکنولوژی ساخت مدرن و مهندسی که دارد از وزن فوق العاده سبکی برخوردار است و از هنگام تولید بلوک و جابجایی آن توسط کارگران گرفته تا هنگام ساخت و دیوار چینی بسیار گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

قابلیت برش بسیار آسان

از گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی معماران و سازندگان این بوده که چطور لوله ها و اتصالات داخلی اعم از لوله‌های آب و کابل‌های برق را از دیوارها عبور داده و در آنها تعبیه کنند. بواسطه تکنولوژی و ساخت مناسبی که بلوک سبک aac دارد برش آن را راحت کرده و حتی با یک اره ساده می‌توان آن را برش داد.

ابعاد کاملا یکسان

از جمله مزایای این بلوک خارق العاده این است که ابعاد کاملا درست و یکسانی دارد و از پایداری و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. بلوک سبک aac به راحتی در برابر نفوذ آب، پوسیدگی، و فاسد شدن مقاومت می‌کند و حشرات موذی به هیچ وجه نمی‌توانند در آن رخنه کنند.

همانطور که گفته شد: بلوک سبک aac وزنی بسیار سبک و پایداری و مقاومتی بسیار بالا دارد. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با بلوک‌های سبک ساختمانی، مقاله‌ بلوک سبک: از انواع و ابعاد بلوک سبک بیشتر بدانید را مطالعه بفرمایید.

بلوک aac بدلیل تکنولوژی ساخت از وزن فوق العاده سبکی برخوردار است
بلوک aac بدلیل تکنولوژی ساخت از وزن فوق العاده سبکی برخوردار است.

لیست قیمت بلوک

خانه بلوک با هدف پیشرو بودن در تولید و عرضه محصولات روز دنیا و همچنین محصولاتی که عایق صوتی و حرارتی بهتری نسبت به محصولات دیگر داشته باشند، تصمیم به عرضه بتن سبک اتوکلاو شده یا همان بلوک سبک کرده است و آرزوی ایجاد ساختمان‌های سبک تر و عایق‌تر را دارد.

یکی از مرغوب‌ترین بلوک‌های ساختمانی که نقش بسیار مهمی در ساختمان سازی ایفا می‌نماید. بلوک هبلکس مانند بلوک سیمانی به صورت پیش ساخته عرضه شده و قیمت بلوک هبلکس نیز با توجه به نوع آن در شرکت خانه بلوک مشخص می‌شود که این مبلغ دچار نوسان بالایی نبوده و تا کنون تغییر چندانی نکرده است. ترکیبات این بلوک از سیلیس و سیمان و آهک و پودر آلومینیوم می‌باشد. بلوک هبلکس در دو نوع تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • بلوک هبلکس اتوکلاو شده
  • بلوک هبلکس غیر اتوکلاو شده

می‌توانید برای آشنایی با ابعاد بلوک و دریافت لیست قیمت روز به صفحه قیمت بلوک مراجعه فرمایید. همچنین توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با هبلکس مطالعه مقاله‌ بلوک هبلکس را از دست ندهید. 

تاریخچه بلوک سبک AAC

در سال ۱۹۲۴ میلادی، دکتر اکسل اریکسون، آرشیتکت سوئدی و استادیار تکنولوژی ساختمان در انستیتو ویل تکنولوژی استکهلم، برای نخستین بار بتن هوادار اتوکلاو شده را ابداع کرد، که این گامی بود برای تولید بلوک AAC که با نام بلوک هبلکس نیز شناخته می‌شود. ریشه بتن هوادار اتوکلاوشده به سال ۱۹۲۰ میلادی برمی‌گردد زمانی که سوئد بدلیل کمبود چوب، با توجه به ازبین رفتن جنگل ها نیاز شدیدی به مصالح جایگزین پیدا کرد.

حدود ۴۵ سال پیش در آلمان غربی آقای جوزف هبل، پیمانکار ساختمانی، مبادرت به مکانیزه کردن سیستم تولید این محصول با طراحی سیستم اندازه گیری، مخلوط کردن، قالب گیری و برش نمود. سپس با اضافه کردن آرماتور مقاومت این محصول را افزایش داد. مهندسان معمار و مجریان ساختمانی به سرعت متوجه قابلیت ها و خصوصیت‌های بینظیر این سیستم که بسیار سبک ولی با مقاومت بالا بود شدند و از این ویژگی‌ها در پروژه‌های خود استفاده کردند.

افزایش تقاضا برای استفاده از این نوع بتن باعث شد که تا سال ۱۹۹۵ میلادی ۵۱ کارخانه با تولیدی برابر با ۳۱ میلیون متر مکعب در سال در سراسر دنیا احداث گردد و تا سال ۱۹۹۸ میلادی این تعداد به ۱۵۰ واحد تولیدی با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش یافت.

تولیدکنندگان عمده این محصول به ترتیب در قاره‌های اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه قرار دارند. همچنین دو انجمن AACPA (انجمن AAC آمریکا) و EAACA (انجمن AAC اروپا ) در راستای حمایت از تولید و ترویج AAC در اروپا و آمریکا تأسیس گردیده‌اند.

ساختار بلوک سبک aac

بلوک‌های هبلکس از نوع غیر اتوکلاو شده معمولا دارای کیفیت پایین‌تری برخوردار است و طبیعتا قیمت آن نیز پایین‌تر می‌باشد.

ساختار این بلوک‌ها به صورت حفره‌ای می‌باشد. یکی از مهمترین معایب این بلوک‌ها درصد تخلخل بالای آن می‌باشد که این امر موجب می‌شود از مقاومت این بلوک‌ها در برابر فشار زیاد کم باشد.

این بلوک معمولا برای ساخت و ساز در ساختمان‌هایی استفاده می‌شود که دارای اسکلت‌های قدرتمند باشند زیرا از این بلوک‌ها نمی‌توان برای ساخت دیوارهایی استفاده کرد که باید وزن بالایی را متحمل شوند.

مهمترین دلایل استفاده از بلوک سبک aac در ساختمان سازی

داشتن قیمتی بسیار ارزان

قیمت بلوک aac بسیار مناسب و مقرون به صرفه هست به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بلوک‌ها عایقی بسیار قوی و مرغوب در برابر رطوبت هستند به همین علت است که در شمال تهران و مناطق شرجی و رطوبتی برای ساخت منازل از این بلوک‌ها استفاده فراوانی می‌شود.

وزن بسیار سبک

این بلوک‌ها همچنین بسیار سبک هستند و می توان آن‌ها را به راحتی جا به جا کرد.

عایقی بسیار مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مثبت در مورد این بلوک‌ها این است که این بلوک‌ها عایق‌های بسیار خوبی برای سرما و گرما هستند.

قابلیت برش بسیار ساده

بلوک‌های هبلکس را به راحتی می‌توانید ببرید و به اشکال دلخواه خود درآورید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای به کارگیری این بلوک‌ها در ساخت و ساز نیازی به تجربه و مهارت خاصی نیست.

خانه بلوک به عنوان یکی از شرکت‌های تولید کننده انواع بلوک ساختمانی به ویژه بلوک‌های هبلکس (بلوکAAC) با کیفیت‌ترین این بلوک‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت بلوک aac ، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

همچنین برای اطلاع از مشخصات بلوک لیکا می‌توانید به صفحه آن مراجعه کنید.

ابعاد بلوک aac موجود در بازار

ابعاد بلوک aac به اندازه (۶۰۰ * ۲۰۰)، ( ۱۰۰ * ۳۰۰ ) بوده و از این رو تقریبا ۸ برابر بزرگ‌تر از یک آجر است. اگر چه این بلوک‌ها بزرگ هستند اما وزن کمتری دارند و از این رو هزینه نیروی کار نیز کاهش خواهد یافت. همانطور که ما تجهیز شده و به خوبی از آخرین روند در صنعت ساختمان‌سازی آگاه هستیم، بازدید از دفتر ما و سایت رسمی ما شما را در کسب و کار ساخت و ساز شما پیش خواهد برد.

برای ساخت آخرین قطعات ساختمان برای عمارت‌های روز مدرن که عموما به عنوان بلوک‌های AAC شناخته می‌شوند، تلاش می‌کنیم. بلوک aac این یک مفهوم نسبتا جدید در ساختمان سازی است.

از لحاظ استفاده از AAC می توان گفت که این بلوک‌ها به طور فزاینده‌ای برای ساخت ساختمان‌ها در اغلب روش‌های سازگار با محیط‌ زیست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود، این بلوک‌ها بسیار سبک هستند چون حاوی هوا تا حدود ۸۰ ٪ از وزن واقعی خود هستند.

بلوک aac در ساز و کار شهری

زمانی که به یک شهر فکر می‌کنید، چیز بعدی که به ذهنتان می‌رسد ساختمان است. درطول سال‌ها، ما با ساختمان‌هایی با اشکال مختلف و اندازه‌های مختلف آشنا شدیم و در این زمینه بهتر عمل کردیم. از یک طرف، ما تکنیک‌های معماری و ابزار ساخت ساختمان‌های شگفت‌انگیز را با هم تطبیق می‌دهیم، همچنین اطمینان می‌دهیم که موادی که ما استفاده می‌کنیم از بالاترین کیفیت هستند. هم اکنون با تکنولوژی، حتی اکثر آجرها و سیمان نیز دست‌خوش تغییر شده‌اند. در صورتی که در فرآیند پروژه خود نیاز به راهنمایی یک کارشناس فنی دارید نیز می‌توانید از کارشناسان مجرب خانه بلوک مشاوره بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *